Колкото и да е важно да си на върха на новите социални медии, също толкова важно е постоянно да определяш своята стратегия в тях и да я изчистваш от грешки, предупреждава списание Forbes . Има няколко елементарни, но съществени грешки, с които можеш да съсипеш бизнеса си. Forbes класифицира 10 от тях:
Автопостове през различни платформи
Преди няколко години, когато се зароди постването през различни платформи, те бяха най-доброто нещо. Тези прости софтуерни платформи ти позволяват да публикуваш част от материал на една платформа и след товаавтоматично да го постне на всички други социални платформи, които имаш. Този способ ти спестява време, но не е най- ефективният начин да използваш социалните медии.
Хората възприемат нещата по различен начин в различните платформи. Това, което работи в Twitter, не винаги работи във Facebook, Instagram и т.н. Препубликуването на постове автоматично в други профили е мързелив метод и показва, че не разбирате уникалните способности на различните платформи. Отделете време, за да оптимизирате материалите за всяка една платформа
Крадене на материали (без цитиране или разрешение)
Ако сваляте видео или мемета, или ако директно крадете постове за вашите социални медии, време е да спрете. Не само че ще се изложите много, ако бъдете хванати, но това може да доведе до опасна ситуация в съда. Навсякъде има истории за компании, съдени за авторски права върху снимки или видеоматериали. По-добре е да не поствате въобще, отколкото да поствате краден материал.
Споделяне на видео линкове във Facebook
2017-та е и ъплоудването на видео във Facebook отдавна надвиши това в YouTube. Докато YouTube си има полезни качества, пренебрегването на силата на видеоматериалите във Facebook е голяма грешка. Facebook-потребителите взаимодействат много по-често чрез качване на видео, отколкото чрез снимки или връзка към видеоматериал. Така че пропуснете връзките и ъплоудвайте директно към Facebook за максимално привличане на вниманието.
Прекомерно използване на хаштаг
Прекалено многото хаштагване изглежда като отчаяно търсене на внимание. Ако ще хаштагвате някой пост, то го правете с вкус и само на платформи, чрез които може да се търси по хаштаг. Например в LinkedIn трябва да бъдете внимателни при използването на хашгатагове, тъй като те могат да се търсят само чрез мобилни устройства. Освен това бъдете критични към количеството потенциален трафик, когато използвате хаштаг.
Вертикално снимане
Това е просто, но въпреки това много важно. Ако снимате маркетинг-видео за социалните медии на вашия телефон, уверете се че държите устройството си хоризонтално. Всички сме виждали некачествено направени клатещи се видеоматериали от телефона, с черни линии отгореи отдолу, които изпълват половината екран. Не правете това. Преди да започнете да записвате се уверете, че телефонът вие в хоризонтално положение и в правиленфото или видео режим.
Несподелянето на материали в социалните мрежи
Социалният трафик илиуебсайт трафика, който идва от твоя профил, е огромна част от алгоритъма на Google за търсене и категоризация, така че използвайте всяка една възможност да привлечете вашите Twitter-последователи и Facebook-фенове към вашия сайт. Ако не споделяте всяка статия, публикувана във вашия сайт, чрез вашите профили в социалните мрежи, правите голяма грешка. Не само че слабо дистрибутирате вашите материали, но не правите истинска подходяща оптимизация на търсенето.
Липсват бутони за споделяне в социалните мрежи
Ако вашият уебсайт няма бутони за бързо споделяне на страници обратно към социалните мрежи, също сте обречени. Простото наличие на бутон за споделяне на вашия блог или уебсайт може да увеличи социалния ви трафик и да разшири дигиталното ви влияние. Просто говорете с вашия уебдизайнер, ако нямате.
Хаштаг свързаност с младите
Всяка фирма се опитва да намери начин как ефективно да продава на младото поколение. Една обща грешка е да излезеш от собствената си марка в опит да се харесаш на младите хора. Това особено много се случва в Twitter. Например, една марка вижда хаштаг от модерни теми и си мисли „уау, ако и аз използвам тази яка тема, всички тези млади хора ще искат да купят и моя продукт“. Не само че излизането извън вашата основна марка ще подразни вашата основна публика, но и повечето млади хора бързо ще разберат за какво става въпрос. Останете верни на себе си и намерете креативни начини да продавате на младото поколение.
Прекомерно коментиране и харесвания на постове в LinkedIn
Виждали сме в LinkedIn хора, които не знаят, че всичко, което харесват или коментират, се предава публично в цялата им професионална мрежа. Или може би знаят, но не им пука, че тяхната среда ще види дали харесват снимки на бикини, спорят за политика или избират любимото си лого 4 пъти през деня. Истината е, че докато LinkedIn е ценен инструмент, той също така е и социалната мрежа, която може най-лесно да предизвика раздразнение между свързаните в нея. Хората мразят, когато други злоупотребяват с LinkedIn и мразят да бъдат дразнени в тази платформа. Така че внимавайте какво лайквате и ако можете, скривайте активността си.
Сляпо харчене на пари за реклама
Последната и най-скъпо струваща грешка в социалните медии е сляпото харчене на пари за реклама в опит да израснете чрез системата. Само защото маркетингът във Facebook е евтин, не означава че вие трябва безразборно да поствате маловажни теми. Да, привличането на внимание е велико, но харченето на пари за социални медии при липса на реална стратегия е глупаво и може сериозно да навреди на вашия бизнес. Положете основите, преди да влагате пари в реклами в социалните медии. Разберете вашите цели, вашата публика и проследявайте резултатите от всяка реклама, която правите.