САЩ остават безспорен лидер в ТОП-500 на международната класация на университетите Round University Ranking (RUR) за 2017 г., която беше публикувана на 6 април. Американските учебни заведения безапелационно доминират и в първата десетка, където държат седем места. Останалите три места в ТОП-10 са за университети от Великобритания.
Харвардският университет е начело на световната класация RUR. Харвард си върна първото място, след като в продължение на две последователни години водещ беше Калифорнийският технологичен институт. Чикагският университет завършва челната тройка. Ето как изглежда тази година световният ТОП–10 и как са се променили позициите на водещите университети в сравнение с 2016 г.:
World TOP 10:
- Harvard University, USA (+1)
- California Institute of Technology, USA (-1)
- University of Chicago, USA (-1)
- Imperial College London, UK (+2)
- Stanford University, USA (-2)
- Massachusetts Institute of Technology, USA (-4)
- University of Oxford, UK (+3)
- Columbia University, USA (position unchanged)
- Cambridge University, USA (position unchanged)
- Princeton University, USA (entered the TOP-10)
В класацията ТОП-20 влизат още три държави: два швейцарски университета (Ecole Polytechnique Federale de Lausanne (11-ти) и ETH Zurich (15-ти), един университет от Швеция (Karolinska Institute – 13-то място) и Франция (École Polytechnique – 16-то място).

В световната класация ТОП-500 влизат и десет руски университети, които се придвижват значително по-напред в сравнение с миналата година. С най-добра позиция е Московският държавен университет „Ломоносов“, който се класира на 145-то място и се изкачва с 27 места от 2016 г.
България не попада в ТОП–500. Единственият български университет в класацията е СУ „Св. Климент Охридски“, който е под номер 606. Тази година в международната класация са участвали 763 университета от 74 страни. С най-много учебни заведения са представени САЩ.
Международната класация на университетите RUR се изготвя от руска рейтингова агенция от 2013 г. Висшите учебни заведения се оценяват по 20 показатели, групирани в пет посоки на измерване: качество на преподаване (40% от оценката), качество на научните изследвания (40%), интернационалност (10%) и ниво на финансова стабилност (10 %).