Производителят на алуминиеви продукти „Алкомет” АД е увеличил приходите си от продажби с повече от 12% през първата половина на 2017 г. Това става ясно от консолидирания отчет на дружеството. Основна причина за ръста са по-високите цени на метала, както и по-големите обеми продадена продукция. Печалбата на компанията обаче намалява с близо 34%, зад което отново стои по-скъпият алуминий, който е вдигнал разходите за материали, както и свитите маржове. По-ниският резултат обаче идва след рекордно силната 2016 г., когато дружеството утрои печалбата си.

Приходите от продажби нарастват с 12.4% към средата на годината, което се дължи главно на по-високите цени на алуминия на Лондонската борса за метали, както и на по-големите продадени обеми, посочват от “Алкомет”. Поскъпването на метала се вижда и в разходите на компанията, които нарастват със 17% до 169 млн. лв. Намаляват обаче разходите за лихви (с около 28%) заради повишената рентабилност и съответно подобрените условия на финансиращите банки.

Печалбата на „Алкомет” намалява с 33.8%, но предходната година беше рекордна в историята на дружеството по този показател. През 2016 г. компанията утрои печалбата си, която достигна 26.7 млн. лв. Основната причина за спада през първото полугодие е пазарният натиск, който свива продажните маржове. Компанията печели именно от надбавката за преработка, тъй като борсовите цени на алуминия влияят двупосочно на приходите и разходите й.

През първото полугодие в леярния цех на завода в Шумен е произведен с около 1.5% по-малко алуминиев прокат. Увеличено е обаче количеството на валцовата и пресовата продукция с около 3.5% до 33.2 хил. т.

Продажбите на „Алкомет” като обем са се увеличили с 3%, като за пресовата продукция ръстът е 4.7%, а за валцованата продукция – 2%. Общо са продадени малко под 34 хил. т продукция.

През тази година значително са се увеличили продажбите на специални профили (19.4%), по-малък ръст има и при другите видове профили. „Процентът на увеличение на специалните профили отразява непрекъснато растящият дял на поръчките за профили с допълнителни механични обработки, което е перманентна цел и е източник за подобряване на финансовия резултат на компанията”, се посочва в отчета на компанията.

При валцованите продукти ръстът се дължи главно на увеличените продажби на листа (12.1%) и ленти (9%). Продажбите на домакинско фолио, където „Алкомет” държи 1/4 от европейския пазар, са нараснали с 4%. Спад има при някои други видове фолиа. Компанията обаче е успяла да навлезе на пазара на климатична и охладителна техника с нов продукт – алуминиева лента за топлообменници (финсток), в резултат на усилията за разработване на нови изделия с добри качествени параметри и насочени към крайни потребители. През първото полугодие на 2017 г. продажбите от този продукт представляват 17.5% от тези на обмазано и техническо фолио, взети заедно. През тази година са започнали и тестове при клиенти на нова група продукти – фолиа за конвертиране, като целта на дружеството е с тях скоро да се наложи на пазара на опаковките.

През последните години компанията все повече набляга на развойната дейност и разработването на продукти с по-висока добавена стойност и такива, адаптирани към нуждите на всеки клиент. С тази цел беше разширен екипът от експерти в технологичния отдел. Тенденцията се запазва и през 2017 г. „Разширен е делът на допълнително обработени алуминиеви профили. В процес на реализация е проект за щанцова обработка на профили с крайно предназначение. Продължава разработката на нови сплави и нови валцовани продукти“, пише в отчета на дружеството. От компанията уточняват, че продуктите се приемат добре на европейския пазар.

Основен пазар за дружеството остава Германия, където то изнася 25% от продукцията си. След нея се нареждат Полша, Италия, Испания, България, Франция, Великобритания, Австрия, Дания и Унгария.

Коментари

коментар

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук