Владислав Панев, Васил Тодоров, лидер на ДСБ и Пламен Петров, председател на Да, България започват срещите си в Шумен още на гарата

В продължение на 5 дни водачът на шуменската листа на Демократична България Владислав Панев обикаля България с влак, за да привлече вниманието върху проблемите и възможностите на железниците.

Време е за рестарт на БДЖ! – с този призив Панев започна похода си вчера от София. По време на пътуването Панев излъчва на живо във фейсбук интересни разговори с превъзходни събеседници – Магдалена Малеева, Мартин Заимов, Васо Гюров, Стефан Димитров. Да ги слушаш, е истинско удоволствие, а Владо Панев предварително е решил да ограничи до минимум темата за политиката.

За нас развитието на железниците е приоритет и в следващия парламент ще насочим усилията си за стабилизиране на този важен сектор, заяви Панев, който днес, на втория ден от пътуването си, пристигна в Шумен. За два дни смених 5 влака и нито един не закъсня!, отбелязва с усмивка той пред шуменската гара.  

„Според мен жп транспортът е най-екологичният транспорт, и то в пъти над автомобилния. В нормалните държавни това е предпочитаният транспорт, защото освен чист и удобен, той има и други важни предимства – при него и произшествията, и смъртните случаи са по-малко“, обяснява водачът на демократите в Шумен. И допълва, че ако си стегнем железниците, това ще разтовари магистралите, ще намали броя на катастрофите и жертвите по пътищата. А и ще бъде удобство за всички, защото във влака е по-удобно да се пътува – можем да се разхождаш, да четеш,  да си гледаш в интернет, изброява Панев останалите предимства на жп транспорта.

Владо Панев в разговори с шуменци

Състоянието на железниците не е най-доброто, отчита Владо Панев, но веднага посочва, че целта му е тази жп обиколка да бъде повече позитивна. Иначе негативите всички си ги знаем – влаковете ни са бавни, закъсняват, вагоните не са добри, тоалетните са отвратителни, а на места дори са заключени и не могат да се ползват. „Самите гари са огромни, като тази в Шумен и не знам как се поддържат и отопляват, това са огромни разходи. В същото време пътниците намаляват, ето, влакът от Мездра до Плевен беше само 2 вагона“, казва Панев.

Затова той настоява за спешен рестарт на железниците. Жп транспортът е артерия, която носи приходи и съдейства за товароборота в държавата, а в Западна Европа бързите влакове са по-удобни и от самолетите, посочва Панев. И обяснява, че България може да се възползва от Плана за възстановяване и от Зелената сделка, за да модернизира железниците си. Въпросът е колко ефективно се влагат тези пари, подчертава Владислав Панев. И дава пример: според бивши шефове на БДЖ сега ще се вложат един милиард лева в модернизация на някои жп линии, но това ще съкрати времето между София и Пловдив само с 15 минути. „Очевидно не е търсеният мега-ефект“, коментира по този повод Панев.

Той вече е „написал“ задачите си за следващия парламент: първо да се помисли как влаковете да станат по-чисти и удобни, след това да се намери решение за скоростта на движение и за самите гари, които очевидно не се управляват по най-добрия начин. „Затова тази обиколка е полезна, за да видим и предимствата, и недостатъците на железниците. Като не знаем какво е БДЖ от преки впечатления, много трудно можем в парламента да решим кое е правилното като инвестиции“, коментира водачът на листата на Демократична България.

От гара Шумен, както от всяка спирка по пътя си, Владо Панев се включва на живо във фейсбук заедно с местния лидер на ДСБ и кандидат-депутат от Демократична България Васил Тодоров и бившия началник влак Сталин Ованесян.

Владислав Панев, Васил Тодоров и Сталин Ованесян /вляво/ в подготовка за включване на живо във фейсбук

Услугата, която предоставят днес железниците, трябва още много да се подобрява, а условията на труд в БДЖ са под всякаква критика, беше категоричен бившият железничар. И откровено призна: всички колеги си спомнят старите времена, когато железничарите бяха на почит и на пето място по заплащане.  През последните 1-2 години започнаха подобрения в инфраструктурата, но повече се прави в Южна България, където са европейските коридори, а Северна България е изоставена, коментира Ованесян.

Васил Тодоров пък направи кратък анализ на ситуацията в Шумен, обобщавайки, че за съжаление за последните 15 години животът на шуменци става все по-зле. „Качеството на живот става все по-ниско и няма как да задържим младите хора тук, а възрастните едва оцеляват. Основният ни проблем е ниският жизнен стандарт, докато не го решим, не можем да си запазим младите семейства“, подчерта Тодоров.

А Владислав Панев продължава жп обиколката утре – първо към Синдел, след това слиза на юг през Карнобат към Нова Загора. Следват Стара Загора, Асеновград, Пазарджик и обратно в София. „За съжаление, изпускам линията до Видин, която е жизнено важна за Северозападна България, но тази 5-дневна обиколка ми дава възможност да видя какво се случва в железниците и да разговарям с много настоящи и бивши железничари, за да чуя от първа ръка както проблемите, така и решенията“, казва Владислав Панев.

Пресцентър Демократична България – Шумен

Купуването и продаването на гласове е престъпление

Коментари

коментар

Отзиви

Моля, напишете вашия коментар
Вашето име