Анатоли Стрелков /вляво/ и Владимир Гичев представят пред журналисти проекта си за нова транспортна схема. Сн. Радиан.бг

„Миналата година много хора влязоха с ентусиазъм в „Има такъв народ“, с очакване нещата да се променят. Сега доста хора са недоволни и напускат, защото решенията в партията се вземат еднолично, по никакъв начин не се обсъждат с членовете. Няма никакви разговори в партията, освен по време на избори, само тогава ни търсят“ – така обясняват своето разочарование от формацията на Слави Трифонов двама от членовете на шуменската структура – Анатоли Стрелков и Владимир Гичев.

Анатоли е експерт по икономика на транспорта, а Владимир е ИТ специалист. Двамата са разработили проект за интегрирана транспоротна схема, която може да реши проблемите на трите съседни региона – Шумен, Търговище и Разград. „Без добра комуникация не можем да задържим младите хора тук и тези райони ще продължават да се обезлюдяват“, убедени са авторите на проекта.

Двамата обаче повече от година чакат някой да им обърне внимание. „Надявахме се, че тази нова партия ще е различна и наистина ще се занимава с проблемите на хората. Но след изборите интересът към това да се върши работа много бързо изчезна“, коментира с разочарование Анатоли Стрелков. Той обяснява, че още миналата година по време на предсрочните избори два пъти са поставяли въпроса за транспортната схема пред активистите и бъдещите депутати на ИТН, но никой не проявил интерес. От партията им обяснявали, че „този проблем не е актуален, докато не дойдат местните избори“.

„А ние не искаме нищо за себе си. Опитваме се да решим голям проблем на младите хора, които все още искат да живеят в този регион – липсата на добра транспортна комуникация. За да останат хората тук, трябва да има адекватна транспортна връзка за всички живеещи в региона“, подчерта Анатоли Стрелков.

Днес той и Владимир Гичев представиха пред журналисти идеята си с надеждата, че някоя държавна или местна институция, или политическа сила ще се заинтересува от нея. Според двамата шуменци, съществуващата транспортна инфраструктура може да се оптимизира чрез пускането на нови електрически автобуси и жп състави. В проекта се предвижда развитието на две основни жп линии, които ще обслужват най-големия поток до работните места в Шумен, Тръговище и Разград, а електрическите автобуси ще осигуряват достъп до малките населени места.

Едната жп линия е от Търговище до Разград през Шумен, втората е от Нови пазар до Смядово, обясняват авторите на проекта. Шумен е пресечна точка на двете трасета и тук може да се прави прекачване, така че да се осигури връзка за хората, работещи в индустриалните зони в трите областни центъра. Двамата шуменци са изчислили, че за двете линии ще са необходими общо 9 мотриси, за да има 45-минутен интервал на влаковете.

В схемата са обхванати 29 жп спирки и 39 автобусни спирки, а реализацията на проекта ще осигури транспорт на над 220 000 души. Тази транспортна схема е напълно в духа на Зелената сделка и ще осигури лесен достъп на работещите от „Тракия глас“ в Търговище до Индустриалните зони в Разград и в Шумен, обясняват авторите на проекта.

За да се реализара тази идея обаче, е необходимо участието и на държавата, и на областните и общински администрации. Именно затова двамата шуменци са се надявали, че след влизането си в управлението, ИТН ще даде подкрепа за развитието на транспортната схема. „От година и половина се опитваме да го направим, очаквахме съдействие от ИТН, но никой не обръща внимание. Затова се надяваме държавните институции да прояват интерес“, заявиха авторите на проекта

Анатоли казва, че още миналата година е подал декларация за излизане от ИТН, но до този момент не знае какъв е статутът му, защото никой не му е отговорил. Владимир пък все още е член на партията, но вероятно не за дълго. „Нещата в ИТН се решават самосиндикално и изобщо не се обсъждат с членовете. Много пъти сме уведомявали за това националния контролен съвет, но нямаме никакъв отговор“, казват двамата шуменци.

Според тях, отливът от ИТН е сериозен. „Доста хора са недоволни, напуснаха и нямат никакви идея какво се случва в партията и как се вземат решенията“, коментира Анатоли Стрелков и дава пример с последното събрание на ИТН в Шумен: „Миналата година залата беше препълнена, хората стояха прави, а сега на същото място имаше само 20-тина души“…

Дияна Желязкова

Коментари

коментар

Отзиви

Моля, напишете вашия коментар
Вашето име